Małe, niepozorne, ale bardzo przydatne – smycze reklamowe stały się jednym z najczęściej kupowanych i wykorzystywanych akcesoriów reklamowych na rynku. Jest to szczególnie pozytywnie oceniana przez przedsiębiorców, jak i konsumentów forma prowadzenia działań reklamowych. Przedsiębiorcy cenią głównie niski koszt oraz możliwość skutecznego eksponowania treści reklamowych na powierzchni smyczy, z kolei użytkownikom przypada do gustu kolorystyka, wykonanie oraz przede wszystkim – praktyczność gadżetu reklamowego. Widać więc, że smycze reklamowe to jedne z najlepszych artykułów reklamowych – de facto „pierwszy rzut” kampanii marketingowej opartej o gadżety.
Dlaczego warto korzystać z gadżetów?
Dla niektórych mogą to być kolorowe, oznaczone hasłami i nazwą firmy „bibelotki”, niemniej jednak amerykańskie agencje zajmujące się badaniem zachowań konsumenckich opublikowały raporty, wedle których:
- 8 na 10 mieszkańców USA ma w domu od jednego do dziesięciu artykułów reklamowych,
- 80% z posiadaczy gadżetów reklamowych nawiązuje współpracę z firmą, która sygnowała określone gadżety,
- Ponad 50% posiadaczy gadżetów reklamowych korzystało z nich do 4-lat,
- Około 60% osób obdarowanych gadżetami reklamowymi przekazało je innym osobom!
Biorąc pod uwagę, że każdy z egzemplarzy takich gadżetów, jak np. smycze stanowi mikro-baner przedsiębiorstwa, który z racji na fakt obdarowania silnej wdziera się w pamięć (jest to związane z pozytywnymi emocjami dotyczącymi otrzymywania różnych przedmiotów), to dysponować możemy niesamowicie silną „bronią marketingową”, której koszty produkcji oraz dystrybucji są minimalne, a które mają olbrzymi potencjał.

Jakiego rodzaju gadżety reklamowe są najpopularniejsze na rynku?
Współcześnie zwraca się uwagę przede wszystkim na artykuły, które najczęściej będą mogły towarzyszyć potencjalnym klientom, a co za tym idzie zbudują pewnego rodzaju poczucie przywiązania oraz uczynią z posiadacza często „żywą reklamę” przedsiębiorstwa. Do tych najbardziej „chodliwych” gadżetów zalicza się m.in.:
- Kubki,
- Torby płócienne,
- Termosy na kawę,
- Smycze z nadrukiem,
- Parasolki,
- Torby i plecaki,
- Czapki.
Są to proste gadżety, których to otrzymywanie bardzo cieszy – w tym miejscu niewielka inwestycja w gadżety reklamowe przełożyć się może na realne zyski przedsiębiorcy, który zdecyduje się na wykorzystanie gadżetów do promocji i skieruje ich dystrybucję do właściwej grupy docelowej klientów. Możliwości w zakresie wykorzystania marketingu bezpośredniego pod postacią artykułów reklamowych rzeczowych jest bardzo wiele!