Małe przedsiębiorstwa są motorem każdej nowoczesnej gospodarki – wcale nie są nim wielkie korporacje, koncerny z międzynarodowym kapitałem. Siła małych przedsiębiorstw tkwi w bliskości klienta, przestrzeganiu swoistej filozofii pracy oraz większej elastyczności w zakresie modyfikacji i planowania produkcji lub świadczenia usług. Ograniczeniem dla wielu niewielkich przedsiębiorstw w zaistnieniu nie jest często luka technologiczna, a swoista „luka marketingowa”. O co w tym chodzi? Otóż, duże firmy dysponują sporym kapitałem oraz personelem dedykowanym dla potrzeb prowadzenia kampanii marketingowych, kampanii reklamowych oraz informacyjnych. Jak pokonać tą lukę i jak skutecznie dotrzeć do pożądanej grupy klientów bez posiadania możliwości wynajmu bilbord lub reklamy w telewizji? Odpowiedź jest prosta: niedrogie, wysokiej jakości i praktyczne gadżety reklamowe!
Dlaczego ta formuła reklamy się sprawdza?
Podarowywanie gadżetów, takich jak smycze reklamowe, kubki, notesy, torby, zestawy artykułów biurowych oraz szeregu innych produktów wpływa na budowanie specyficznej relacji pomiędzy obdarowującym, a obdarowywanym. Niezależnie od stopy majętności, preferencji życiowych lub naszego „super-ego”, każdy lubi otrzymywać rzeczy. Z punktu widzenia psychologii proste gadżety reklamowe, jak smycze reklamowe z nadrukiem przedsiębiorstwa są skuteczne, gdyż:
- Odpowiadają na potrzeby emocjonalne klientów,
- Pełniąc funkcje utylitarne artykuły reklamowe budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa,
- W domyśle świadczą o szacunku przedsiębiorstwa do swoich klientów,
- Stanowią często atrakcję różnego rodzaju zjazdów, konferencji, a ich rozdanie jest tzw. „momentem kulminacyjnym”,

Cóż, wydawać by się mogło to niedorzeczne, że opracowujący smycze reklamowe producent dysponuje tak potężnym narzędziem z punktu widzenia psychologii sprzedaży. Jest to związane ze stosunkowo archetypicznym wzorcem wzajemnego obdarowywania się, wymiany korzyści materialnych oraz budowania zobowiązania – to wszystko determinuje w potencjalnych klientach – często na stopie nieświadomej, konkretne pożądane przez reklamodawcę decyzje.
Jak wyglądają koszty reklamy z użyciem gadżetów?
Dobra kampania marketingowa kosztuje dużo – takie funkcjonuje powszechne przekonanie wśród wielu biznesmenów. Nie patrzą oni jednak na statystyki, w których to przedsiębiorstwa wykorzystujące gadżety reklamowe w szerszej skali osiągają często lepszą responsywność od marketingu internetowego. Prawdopodobnie jest to związane z wymiarem emocjonalnym, z którego reklamy w prasie, Internecie i telewizji zostały ogołocone.